Oferta
Organizacja urodzin
Here goes your text … Select any part of your text to access the formatting toolbar.
SPOTKANIA INTEGRACYJNE
Here goes your text … Select any part of your text to access the formatting toolbar.
Szkoły i przedszkola
Otwieramy drzwi do świata przyrody, którą możesz poznać poprzez udział w aktywnych zajęciach z zakresu nauk przyrodniczych. Nasi fachowcy zrealizują każdy temat zaproponowany przez Ciebie lub wybierz coś z naszych propozycji:
1. Powietrze wokół nas i jego niebezpieczne składniki cz. I:
– atmosfera Ziemi i jej składniki;
– efekt cieplarniany, gazy cieplarniane;
– badanie właściwości dwutlenku węgla – głównego składnika odpowiedzialnego za efekt cieplarniany,
– wykrywanie obecności dwutlenku węgla i jego źródła;
– reakcja fotosyntezy – sposób na zmniejszenie ilości dwutlenku węgla w przyrodzie.
2.Powietrze wokół nas i jego niebezpieczne składniki cz. II
– kwaśne deszcze: w jaki sposób powstają i ich negatywny skutek na przyrodę;
– wspólne przygotowanie wskaźnika do wykrywania zakwaszenia środowiska przyrodniczego;
– wytwarzanie gazowych tlenków niemetali, które w połączeniu z wodą dają kwasy;
– badanie zakwaszenia za pomocą przygotowanego wskaźnika;
– układanie i zapisywanie odpowiednich reakcji chemicznych.
3.Woda wodzie nierówna:
– zasoby wód na Ziemi,
– rodzaje wód: czy wszystkie są dostępne dla ludzi, zwierząt i roślin;
– badanie próbek różnych wód;
– samodzielne budowanie filtrów, przeprowadzanie filtrowania różnych próbek wód naturalnych;
– porównanie ilości składników mineralnych występujących w wodach zakupionych w sklepie i w wodach uzdrowiskowych.
– magnez i sód – kluczowe składniki przy wyborze wód mineralnych.
4.Co ma pływać, nie utonie:
– zasoby wód naturalnych i jej wykorzystanie do pływania,
– konkurs na konstrukcję statku, tratwy, który będzie miał największą nośność;
– badanie, jak gęstość cieczy wpływa na pływanie ciał;
– badanie gęstości różnych cieczy;
5.Po czym depczemy czyli jak zbudowana jest gleba?
– ustalenie, że gleba, to najbardziej zewnętrza warstwa skorupy ziemskiej, badana na głębokość 1,5m;
– budowanie profili glebowych: gleby bielicowe, czarnoziemy, rędziny;
– badanie zawartości składników w glebie szkieletowej i uprawnej;
– badanie odczynu, środowiska próbek glebowych;
– badanie próbek glebowych pod kątem zawartości metali ciężkich, np. ołowiu.
6.Zioła – rośliny, które zmieniły świat:
– dyskusja na temat historii ziołolecznictwa w Europie oraz w rejonie Karkonoszy i Gór Izerskich;
– historia Karkonoskich Laborantów z Karpacza i okolic;
– rozpoznawanie ziół po wyglądzie;
– rozpoznawanie ziół po zapachu;
– przygotowywanie naparów ziół, kosmetyków –mydeł i toników do twarzy;
– zakładamy ogród ziołowy;
– zasady zbierania ziół z łąk, pól i lasów.
7.Bioróżnorodność – bo więcej znaczy lepiej:
– wyjaśnienie zagadnienia różnorodności biologicznej;
– ustalenie przyczyn wymierania gatunków, sposoby zapobiegania tego zjawiska;
– rośliny występujące w Sudetach, Karkonoszach, objęte ochroną;
– rośliny trujące, śmiertelne zagrożenie, ale też praktyczne wykorzystanie niebezpiecznych substancji;
– Karkonoscy Laboranci – historia ziołolecznictwa w rejonie Karkonoszy i Gór Izerskich;
– zakładamy ogród ziołowy.
